ضریب درس ریاضی و آمار در امتحان نهایی

برای هر داوطلبی واجب است که ضریب‌های دروس امتحان نهایی دوازدهم را بداند. دانستن ضرایب دروس امتحان نهایی می‌تواند به داوطلب کمک کند تا به رشته دانشگاهی مورد علاقه اش برسد و از این آزمون پر چالش سر بلند بیرون آید. ضریب درس ریاضی و آمار بالا است، پس داوطلبان باید بیشتر به این درس توجه داشته باشند. در این مقاله از سایت ذهن آتی ما به بررسی ضریب درس ریاضی و آمار و دیگر ضرایب دروس رشته علوم انسانی می‌پردازیم.

ضریب درس ریاضی و آمار

ضریب درس ریاضی و آمار در امتحان نهایی رشته علوم انسانی 7.36 است. این ضریب برای پایه دوازدهم، نوبت دوم امتحانات نهایی است. این به این معنی است که نمره نهایی این درس از 7 قسمت تشکیل شده است که هر قسمت آن 1.36 نمره دارد.

نمره نهایی درس ریاضی و آمار که در امتحان نهایی کسب می‌کنید، در کنکور سراسری تقریبا تاثیر 40 درصدی خواهد داشت. البته بهتر است جهت اطلاع دقیق از ضریب درس ریاضی و آمار و سایر دروس امتحان نهایی به منابع معتبری مثل سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه کنید.

ضرایب دروس امتحان نهایی

نمرات امتحانات نهایی دوطلبان، در نتیجه کنکور سراسری به طور مستقیم تاثیر خواهد داشت. در کل می‌توان گفت قسمت زیادی از نتیجه نهایی کنکور تحت تاثیر امتحاناتی است که داوطلبان در پایان سال تحصیلی خواهند داد.

علاوه بر این، تغییر ضرایب درس‌هایی که داوطلبان باید به عنوان امتحان نهایی در پایه دوازدهم بدهند، یکی دیگر از بزرگترین تغییرات در کنکور سراسری به شمار می‌آید. پس امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای داوطلبان بسیار سرنوشت ساز بوده است و می‌تواند شانس قبولی و ورود به دانشگاه دلخواهشان را کاهش یا افزایش دهد.

ضرایب تمامی دروس رشته علوم انسانی در امتحان نهایی عبارت اند از:

نوع درس نام درس ضریب درس
عمومی فارسی 3 18.64
تعلیمات دینی 3 14.23
زبان خارجی 3 10.17
سلامت و بهداشت 2.96
اختصاصی ریاضی و آمار 3 7.36
علوم و فنون ادبی 3 9.57
عربی 3 (زبان تخصصی رشته) 6.26
تاریخ 3 8.59
جغرافیا 3 7.36
جامعه شناسی 3 8.59
فلسفه 3 6.26

موسسه ذهن آتی جزء بهترین موسساتی است که در زمینه مشاوره کنکور سراسری و مشاوره کنکور انسانی و … به شما عزیزان خدمت رسانی می‌کند.

ضرایب دروس در معدل نهایی

چنانچه داوطلبان کنکور سراسری انسانی از ضرایب دروس در کنکور آگاهی کامل داشته باشند، می‌توانند در برنامه ریزی برای مطالعه آن دروس بهتر و مفید تر عمل کنند. به عنوان مثال وقتی می‌دانید که درس اقتصاد ضریب 2 را در کنکور دارد، طبیعتا وقت زیادی را برای این درس نخواهید گذاشت و یا مثلا ضریب درس ریاضی و آمار که 6 است، زمان نسبتا معمولی می‌خواهد اما درس فارسی که بالاترین ضریب را دارد قطعا باید زمان زیادی را برای آن صرف کرد و آن را در اولویت برنامه ریزی قرار داده، یعنی  باید برای مطالعه درس فارسی، زمان بیشتری نسبت به سایر درس‌ها اختصاص داد.

در جدول زیر ضریب درس‌های کنکور سراسری انسانی ذکر شده است:

نام درس ضریب درس
فارسی 3 21.63
تعلیمات دینی 3 16.52
زبان خارجی 3 11.80
سلامت و بهداشت 3.44
ریاضی و آمار 3 6
علوم و فنون ادبی 3 7.80
عربی 3 (زبان تخصصی رشته) 8.6
تاریخ 3 7.50
جغرافیا 3 6
جامعه شناسی 3 7
فلسفه 3 5.10
اقتصاد 2

چگونه متوجه شویم کدام درس ارزش بیشتری دارد؟

ضریب درس ریاضی و آمار در امتحان نهایی

هر کدام از رشته‌های تجربی و ریاضی و علوم انسانی دروس مختلفی دارند و شما برای اینکه متوجه شوید در هر رشته کدام درس از ارزش بیشتری برخوردار است باید به ضرایب آن درس‌ها دقت کنید. به عنوان مثال در رشته علوم انسانی درس فارسی 3 از ضریب بیشتری برخوردار است پس ارزش بیشتری نیز دارد و درس اقتصاد ارزش کمتری دارد زیرا ضریب آن کم است.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

مسلما همه شما از اهمیت بسیار زیاد انتخاب رشته در زندگیتان اطلاع دارید و به همین دلیل انتخاب رشته باید کاملا اصولی انجام شود. متاسفانه به خاطر عدم آگاهی تعدادی از داوطلبان از شرایط و مراحل انتخاب رشته کنکور، امکان دارد دچار مشکل در انتخاب رشته شوند. در هنگام انتخاب رشته باید به موارد بسیار زیادی توجه کنید که برخی از این موارد را می‌توان به میزان علاقه، آینده شغلی، رتبه، شهریه، درآمد، محل تحصیل و … اشاره کرد. شما می‌توانید بهترین رشته را با توجه به شرایط خود تنها با داشتن یک مشاوره انتخاب رشته انتخاب کنید.

سخن آخر

شما می‌توانید با دانستن ضریب هر درس، برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه دروسی که از ضریب بیشتری برخوردار هستند، داشته باشید و همچنین زمان خود را بهینه تر مدیریت کنید. البته برای مدیریت زمان می‌توانید از مشاورین مجرب نیز کمک بگیرید. سایت ذهن آتی با داشتن بهترین کادر مشاورین کنکور سراسری، آماده ارائه خدمت به شما عزیزان در هر زمینه است. برای ارتباط با ما کافی است از طریق همین سایت اقدام فرمایید.

برای خواندن مطالب آموزشی بیشتر به صفحه مقالات سر بزنید.

ضریب درس ریاضی و آمار در امتحان نهایی
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است