بهترین منابع کنکور تجربی 1404

در این مقاله قصد داریم بهترین منابع کنکور تجربی 1404 را در سایت ذهن آتی به شما معرفی کنیم.

همه ساله در بهمن ها و به بعد، افرادی به ما مراجعه میکنند که از منابع کنکورشان راضی نیستند. همین موضوع باعث شده است که پیشرفت در کار خود احساس نکنند و رشد درصد و تراز در آزمون های آزمایشی را تجربه نکنند.

در ویدئو بهترین منابع کنکور تجربی، در ابتدا درباره سوالات رایجی که شما برای تهیه منابع کنکور دارید صحبت میکنیم. مثلا: کدام انتشارات خوب است؟ کدام کتاب خوب است؟ برای دروس عمومی هم کتاب بگیریم؟ و ….

بعد از پاسخ به این سوالات بهترین کتاب های تست کنکور تجربی 1404 را به شما معرفی میکنیم. این قول را به شما میدهیم که بعد از دیدن این ویدئو با آگاهی کامل در رابطه با تهیه ی منابع کنکور تصمیم گیری کنید تا در سال کنکور به مشکل نخورید.

اگر بعد از دیدن این ویدئو همچنان سوالی ذهن شما را مشغول کرده بود، برامون کامنت بذارین. مشاوران گروه مشاوره کنکور ذهن آتی در سریع ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ میدیم.

اولین گام برای برنامه ریزی کنکور، انتخاب منابع مناسب

در بحث مشاوره کنکور پزشکی باید توجه داشته باشید که شما هر برنامه ای که بخواهید داشته باشید در ابتدا باید منابع خوبی را تهیه کنید. اگر قصد دارید به کلاس کنکور بروید (چه حضوری چه آنلاین)، دی وی دی آموزشی تهیه کنید، آزمون شرکت کنید یا …. اگر منابع خوبی نداشته باشید به مشکل میخورید.

فرض کنید در کلاس کنکور ثبت نام کرده اید، استاد آن درس هم، استاد خیلی خوبی است اما اگر کتاب تست خوبی نداشته باشید که از طریق آن بتوانید تست بزنید تمامی زحمات و هزینه های شما ضربدر صفر میشود.

برای قبولی در رشته دانشگاهی پردرخواست در رشته تجربی، باید از بهترین منابع کنکور تجربی1404 در دسترس خود کمک بگیرید.

در ادامه سوالاتی که در انتخاب منابع کنکور تجربی، معمولا از مشاور تحصیلی کنکور پرسیده میشود را پاسخ میدهیم و بعد از آن به سراغ معرفی منابع کنکور میرویم.

بهترین منابع کنکور تجربی ذهن آتی

1- کدوم انتشارات برای منابع کنکور تجربی خوبه؟

عده ای از افراد تصور میکنند که همه ی کتاب هایشان را باید از یک انتشارات تهیه کنند. این موضوع اصلا درست نیست. ممکن است مثلا کتاب عربی انتشارات گاج، کتاب خوبی باشد ولی کتاب انگلیسی گاج به اندازه کتاب انگلیسی انتشارات مبتکران کتاب خوبی نباشد. و به همین دلیل در انتخاب رشته کنکور سراسری به مشکل می خورند.

بنابراین شما باید بررسی کنید که برای هر درس، کدام انتشارات کتاب بهتری دارد و متناسب با این موضوع منابع کنکور را تهیه کنید.

2- کدوم کتاب برای منابع کنکور تجربی خوبه؟

خب حالا که متوجه شدیم تمرکزمان نباید تنها روی انتشارات باشد، ممکن است این سوال مطرح شود که حالا برای هر درس کدام کتاب خوب است؟

واقعیت این است که تنها یک کتاب برای هر درس وجود ندارد که افراد با خوندن آن کتاب بتوانند رتبه خوبی در کنکور به دست بیارن. بسیار با این موضوع برخورد میکنیم که افراد به دنبال این هستند که رتبه های برتر کنکور های سال های قبل از چه کتابی استفاده کرده اند تا آنها هم همان کتاب را تهیه کنند.

در واقع این سوال که کدام کتاب خوب است؟ اصلا درست نیست! چرا که ما کتاب بد نداریم. شما به هر حال از هر کتابی یک نکته ای یاد میگیرید.

اما ما به دنبال این هستیم که کتابی تهیه کنیم که بیشترین بازدهی را از آن بگیریم. بنابراین سوال درست این است که بگوییم: کدام کتاب برای من مناسب است؟

ممکن است یک رتبه برتر در سال کنکور، درسی را به صورت میانگین در آزمون ها 70 درصد پاسخ میداده است. برای اینکه درصد خود را افزایش دهد کتابی را تهیه کرده که سوالات چالشی تر در آن مطرح شده و توانسته با استفاده از آن درصد خود را به بالا 90 برساند.

اما حالا این منطقی است؟، فردی که همان درس را به صورت میانگین زیر 10 درصد در آزمون ها پاسخ میدهد به توصیه همان رتبه برتر، همان کتاب را تهیه کند؟

قطعا نه. بنابراین شما باید کتابی را متناسب با سطحی که در هر درس دارید تهیه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را از آن بگیرید.

بنابراین ما کتاب ها را برای هر درس در سه سطح: قوی، متوسط و ضعیف معرفی کرده ایم.

بهترین منابع کنکور تجربی ذهن آتی

کتاب های سطح قوی:

کتاب هایی که در دسته سطح قوی قرار میگیرند، درسنامه های خیلی کاملی ندارند. یا بالعکس درسنامه های آنها خیلی سطح بالا است و بعضا نکاتی در آن مطرح میشود که خارج از کتاب درسی است.

این دسته از کتاب ها برای افرادی مناسب است که در آزمون های آزمایشی میانگین درصد آنها بالای 70 می باشد.

تذکر مهم: اگر شاگرد اول کلاس و مدرسه هستید و حتی معدل شما در مدرسه 20 است، ملاکی برای این نیست که سطح شما قوی است.

ملاک اصلی این است که شما در یک آزمون آزمایشی استاندارد شرکت کنید و براساس کارنامه آزمون تان، قضاوتی منطقی از سطح خودتان داشته باشید.

چرا میگوییم معدل و نمرات مدرسه ملاک نیست؟ فرض میکنیم شما رتبه یک کلاس خود هستید؛ به نظر شما چند مدرسه در ایران وجود دارد؟ هر مدرسه چند کلاس دارد؟ بالاخره هر کدام از این کلاس ها یک رتبه اولی دارند….

پس میبینیم که جامعه آماری که ما با آنها رقابت داریم، جامعه آماری بالایی می باشد. پس زمانی میتوانیم ارزیابی دقیقی از خودمان داشته باشیم که با این افراد در یک آزمون و رقابت قرار بگیریم.

کتاب های سطح متوسط:

درسنامه کتاب های سطح متوسط به صورتی است که نه خیلی خلاصه هستند و نه اینکه مطالب را از پایه و به صورت مفصل آموزش داده باشند.

کتاب های سطح متوسط مناسب افرادی است که با فضای تست زدن و کنکور غریبه نیستند. مثلا اگر الان دوازدهم هستند، در سال های دهم و یازدهم هم کتاب تست داشتند و تمرین میکردند.

کتاب های سطح ضعیف:

اگر در سال های دهم و یازدهم به صورت جدی برای کنکور برنامه ای نداشتید و تست نمیزدید، سطح شما ضعیف است. علت این موضوع این است که شما به کتابی نیاز دارید که آموزش های جامع و کامل و با زبانی ساده داشته باشد.

تذکر: این تصور برای شما پیش نیاید که با کتاب های سطح ضعیف نمیتوان در کنکور به درصد های بالا رسید. این کتاب ها هیچ فرقی با کتاب های سطح متوسط و قوی ندارند.

تفاوت اصلی آنها در درسنامه های آنها می باشد. بنابراین اگر شما تست های کتاب های سطح ضعیف را به خوبی بررسی کنید مطمئن باشید با این کتاب ها هم میتوانید در کنکور به درصد های بالا 80 درصد هم برسید.

نکته مهم: افرادی که فارغ التحصیل هستند و چند سالی از فضای درس و کنکور دور بوده اند نیز باید کتاب های سطح ضعیف را تهیه کنند. زیرا این افراد هم به کتاب هایی به درسنامه های کامل و جامع نیازمند هستند.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است