نحوه مطالعه ریاضی کنکور از دیدگاه فرناز حسن زاده رتبه 1 کنکور 1401

همانطور که میدونین درس ریاضی تو کنکور های اخیر یکی از کلیدی ترین و رتبه ساز ترین دروس کنکور به حساب میاد. از سال 1400 که ریاضی کنکور به یکباره بشدت سخت و وقت گیر شد کسب درصد بالا تو این درس تراز بشدت بالایی میتونه برای داوطلب داشته باشه و رتبه بهتری و برای کسی که درصد بالاتری زده باشه به ارمغان بیاره.ریاضی در هر سه رشته تجربی ، ریاضی و انسانی درس بشدت مهم و با ضریب بالایی هستش که هم تو نهایی و بخصوص تو کنکور ضریب بالایی رو شامل میشه بنابراین دانستن یک روش درست برای مطالعه این درس یک برگ برنده برای موفقیت در کنکور و کسب درصد و تراز بالا حساب میاد.

در این مقاله  مشاوره ای کنکور از سایت ذهن آتی از دیدگاه فرناز حسن زاده رتبه 1 کنکور تجربی سال 1401 به بررسی مناسب ترین نحوه مطالعه ریاضی کنکور سراسری تجربی و امتحان نهایی می پردازیم .

ریاضی کنکور تجربی تو دفترچه سوم کنکور  همراه با درس زمین شناسی و قبل از اون قرار گرفته که مدت زمان پاسخگویی به این دو تا درس دفترچه 60 دقیقه است .نکته ای که اینجا هست باید زمین شناسیو طوری بخونیم که سریع بتونیم سوالاشو بزنیم و بعد وقت بیشتری برای ریاضی سیو کنیم.تو ریاضی کنکور تجربی بیشتر تست ها متعلق به مباحث تابع ، مثلثات ، حد و پیوستگی و مشتق و کاربر مشتق هستش که باید وقت خوبی رو این مباحث بزاریم و بخوبی پوششون بدیم تا بتونیم درصد خوبیو تو این درس کسب کنیم.

تابع و مباحث پیروش مثل معادله و نامعادله جزو مهم ترین بخشا و پایه بخشای دیگه حساب میشن که برای حل تستای دیگه لازمتون میشه پس رو این دو تا مبحث خوبه که با تعداد تست بالا تسلط خوبی و بتونیم پیدا کنیم.برای نهایی ریاضی هم باید عادت کنیم مسیر تشریحی حل سوالو تا اخر بریم و لازمش اینه که به تعداد کافی سوال حل کنیم پیشنهاد میکنم سوالات نهایی سال های اخیرو بگیرین و طبق پاسخنامه سعی کنین ریز به ریز پاسخ و بنویسین حتی 25 صدمم تو تراز کل سوابقتون تاثیر زیادی داره.

گام اول : مطالعه کتاب و درسنامه

نحوه مطالعه ریاضی کنکور

در مرحله اول مطالعه درس ریاضی باید در کنار درسنامه کتاب کمک اموزشیمون ، مفاهیم و مطالب کتاب درسی و بطور کامل مطالعه و سوالات و تمارین کتاب درسی رو تا حد امکان بطور کامل حل کنیم.بچه ها سوالات کتاب درسی خیلی مهم طراحان کنکور یا خود سوالو ادیت میکنن و میارن یا ازش الگو برداری میکنن و مفهوم و ساختارشو تو قالب تست دیگه ای میارن هرگز از کتاب درسی غافل نشین.

گام دوم : تست های آموزش

در گام دوم باید تست هارو بصورت آموزشی از کتاب کمک درسی ای که داریم بررسی کنیم و درصورت نیاز مجددا درسنامه را برای رفع اشکالات چک کنیم.

گام سوم : تست های سنجشی و زماندار

در گام سوم و پس از تکمیل تست های آموزشی به سراغ تست های زماندار و سنجشی میریم یعنی تست هارو با تعداد بیشتر و در زمان کمتر و حتی بهتر است مطابق زمان درس ریاضی کنکور حل کنیم.

بهتره قبل از ازمونی که در اون شرکت میکنیم پیش آزمونی از خودمون بگیریم و با همون تایم و تعداد ، درصد و تسلطمونو بسنجیم. دروسی مثل ریاضی ، فیزیک ، مسائل شیمی و بطور کلی دروس محاسباتی دروسی هستند که با تمرین و تکرار به تسلط خوبی میرسیم پس خوبه که سعی کنیم با تعداد تست بیشتر و تست های بهتر تسلط و درصد خودمونو افزایش بدیم.

برای خواندن مطالب آموزشی بیشتر به صفحه مقالات سر بزنید.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است