توسط تیم محتوای ذهن آتی

روش خلاصه نویسی درس اقتصاد + راهکار

تصور کنید یک ماه به کنکور باقی مانده است و فقط ۳۰ روز دیگر وقت دارید تا درس اقتصاد را مرور و جمع بندی کنید، می دانید که فقط همین یک درس هم برای کنکور مطرح نیست و باید بروی چندین کتاب، مرور داشته باشید.

اگر از قبل منبعی برای مرور و جمع بندی سریع برای اقتصاد تهیه نکرده باشید، قطعا ناچار خواهید شد که با آمادگی خیلی کم، سر جلسه کنکور رفته و با ناامیدی برگردید.

تمامی این مشکلات با خلاصه نویسی اقتصاد در طول سال تحصیلی برطرف می شود و شما در نهایت با خلاصه نویسی، یک منبع کوچک برای مرورهای آخر سال خود خواهید داشت.

تیم مشاوره کنکور ذهن آتی در این بلاگ روش خلاصه نویسی درس اقتصاد را به شما آموزش خواهد داد.

خلاصه نویسی چیست؟

خلاصه نویسی در واقع چکیده مطالب کتاب شماست، یعنی شما یک درسنامه یا یک جزوه را بصورت خیلی فشرده و جمع و جور، به یک منبع کوچک برای مرور تبدیل می کنید.

در منبع جدیدی که تهیه کرده اید، مفاهیم به زبان و ادبیات خودتان نوشته شده اند و برداشت شما از آن درس، بصورت مختصر و کوتاه و خیلی روان بیان شده است.

خلاصه نویسی اقتصاد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

۱) در خلاصه نویسی تان از مثالها استفاده کنید: بعضی مفاهیم اقتصاد، به صورتی هستند که فقط با مثال می توان درک بهتر و بیشتری از آنها پیدا کرد، پس در خلاصه نویسی هایتان هم فراموش نکنید که در کنار هر تعریف، مثال خیلی کوچیکی هم از آن مطرح کنید. مثلا وقتی تعریف کالای سرمایه ای را نوشتید، کنارش مثال های آن مثل کامپیوتر، ماشین ها و ابزار الات را هم بنویسید.

۲) تکنیک های تست زنی مسائل را نکته برداری کنید: حل تست های اقتصاد در بخش مسائل نیاز به تکنیک دارد، این تکنیک ها در پاسخنامه سوالات موجود است، پس از حل هر تست و تحلیل آن، حتما از تکنیک تیپ تست های مختلف اقتصاد در بخش مسائل، نکته برداری کنید و آن را در بخش خلاصه نویسی اقتصاد اضافه کنید.

اقتصاد از دو بخش اصلی ۱) مفاهیم و حفظیات ۲) مسائل و ریاضیات تشکیل شده است. برای کسب درصد بالا شما باید از هر دو مبحث به روش خاص خود خلاصه برداری کنید.برای بخش تست زنی می توانید از انواع تست کنکور استفاده کنید.

۱)خلاصه نویسی مفاهیم و حفظیات اقتصاد

اول درسنامه یک درس اقتصاد را برای بار اول مطالعه کرده و پیش زمینه ای از آن پیدا کنید؛ بعد از ان برای بار دومی که در حال مطالعه این درسنامه هستید، شروع کنید و خلاصه و مختصر هر پاراگراف را در یک دفتر، یادداشت کنید. به تیترها و تعاریف مهم دقت کنید و بعضی مطالب را که گستردگی زیادی دارند بصورت نموداری خلاصه نویسی کنید یعنی از کلی ترین بخش درس به جزئی ترین بخش آن به صورت نموداری مطالب را خلاصه کنید.

۲) خلاصه نویسی مسائل و ریاضیات اقتصاد:

بعد از دومین مطالعه خود از درسنامه، به خلاصه نویسی انواع تیپ تست های اقتصاد و فرمول های حل آن مشغول شوید و با خلاصه نویسی تمام دروسی که مرتبط با ریاضیات و مسائل است، یک منبع کامل از بخش مسائل اقتصاد تهیه کنید.

علاوه بر درسنامه، از تست ها و پاسخنامه آنها نیز خلاصه برداری کنید؛ زیرا نکات و تکنیک های ریزی در تست های مسائل اقتصاد است که در درسنامه کتاب، تمامی آنها بیان نشده است. مجموعا شما با این ۳ کار، خیالتان از بابت داشتن منبعی برای مرور بخش مسائل و ریاضیات اقتصاد، می تواند راحت باشد.می توانید از تست مروری نیز در هنگام خلاصه نویسی استفاده کنید و مطالبی که جا مانده است را به خلاصه خود اضافه کنید.

در بخش خلاصه نویسی از درسنامه اقتصاد، فقط به کتاب اصلی خود اکتفا نکنید و به درسنامه کتاب تست خود هم نگاهی بیندازید و نکاتش را در خلاصه نویسی هایتان اضافه کنید.در خلاصه نویسی خود نیم نگاهی به بودجه بندی اقتصاد کنکور داشته باشید.

پیشنهاد مشاوران ذهن آتی برای داشتن خلاصه نویسی بهتر:

مشاورین علوم انسانی تیم ذهن آتی تاکید بر این دارند که در طول سال تحصیلی، خلاصه نویسی اقتصاد را نباید از قلم انداخت، زیرا از دروسی است که بالا بودن تراز در آن واجب است.

مشاورین ذهن آتی برای خلاصه نویسی درس اقتصاد، علاوه بر اینکه روش های علمی خلاصه نویسی را به شما توضیح می دهند، خلاصه نویسی های شما را، هم در بخش مسائل اقتصاد و هم در بخش مفاهیم آن چک خواهند کرد و با این بررسی ها، ایرادات خلاصه نویسی دانش آموزان را برطرف می کنند تا پس از آن به خوبی درس اقتصاد را خلاصه نویسی کنند.ما تمام نکات مشاوره ای کنکور را به صورت رایگان برای شما اماده کرده ایم.

آواتار کاربر
دربارهتیم محتوا ذهن آتی
تیم محتوایی ذهن آتی مجموعه ای از رتبه های برتر کنکور کشور و نیز دبیران به نامی است که در ذهن آتی برای شما اقدام به تولید محتوای علمی مشاوره ای میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است