بهترین منابع کنکور ریاضی 1404؛ منابع رتبه برترها

سال ها پیش منابع و کتاب‌های کمک آموزشی کنکور ریاضی بسیار محدود و انگشت‌شمار بودند و سطح سوالات کنکور در حدی بود که با مطالعه کتاب‌های درسی به تنهایی، میشد از پس اکثر سوالات کنکور برآمد. این روزها هم تنوع منابع کنکوری بالا رفته و هم سوالات کنکور آنقدر خلاقانه و چالشی شده‌اند که بدون مطالعه منابع کمک آموزشی مناسب، باید با قبولی در رشته مورد علاقه‌تان خداحافظی کنید! در این محتوا قصد داریم عاشقان شغل جذاب مهندسی را برای انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی ۱۴٠4 راهنمایی کنیم.

اهمیت انتخاب منابع برای موفقیت در کنکور ریاضی

زمان ارزشمندترین دارایی یک کنکوری است و هیچ داوطلبی نباید با مطالعه منابع نامناسب زمان گرانبهایش را هدر بدهد. همچنین، با توجه به ماهیت دروس رشته ریاضی، داوطلبان هیچ رشته‌ای به اندازه مهندسان آینده ما به کتاب تست نیاز ندارند. فرض کنید شما برای درس هندسه یک کتاب کمک درسی خریده‌اید و چند هفته هم زمان برای مطالعه آن صرف کرده‌اید؛ اما متوجه می‌شوید به کمک این کتاب نه تنها در درس هندسه هیچ پیشرفتی نکرده‌اید بلکه گیج و سردرگم هم شده‌اید و احساس می‌کنید استعدادی در درس هندسه ندارید.

با توجه به تنوع بسیار زیاد منابع کنکوری، حق دارید اگر برای انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی سردرگم شوید، تا انتها همراه ما باشید تا با کمک هم بهترین کتاب‌های کمک آموزشی را برایتان انتخاب کنیم.

فراموش نکنید برای خرید کتاب کنکور ، ذهن آتی کتاب بهترین گزینه است چرا که هر ساله جدیدترین منابع کنکور ریاضی را برای داوطلبان آماده می کند و شما می توانید هر کتابی که فکرش را می کنید در این سایت با قیمت مناسب سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید.

کتاب درسی را فراموش نکنید!

حدس میزنم اکثر بچه‌های کنکور ریاضی سراغی از کتاب‌های درسی‌شان نمی‌گیرند، البته این عزیزان تا حدی هم حق دارند چون مطالب در کتاب‌های درسی کمی خلاصه و نامفهوم بیان شده‌اند. با این حال دور انداختن کتاب‌های درسی هم اشتباه محض است، چون اولا برای یادگیری اولیه مطالب باید کتاب درسی را به خوبی مطالعه کنید و دوما از تمرین کتاب‌های درسی رشته ریاضی به ویژه کتاب فیزیک بارها در کنکور سوال طرح شده است. پس در صدر لیستی که برای منابع کنکور ریاضی تهیه کرده‌اید، اسم کتاب‌های درسی را بنویسید.

اگر می‌خواهید جدیدترین چاپ کتاب‌های درسی رشته ریاضی را تهیه کنید، سری به سایت ذهن آتی کتاب بزنید و لذت خرید کتاب‌ درسی با کیفیت بالا و قیمت‌های مناسب را تجربه کنید.

در جدول زیر لیست کتاب‌ هایی که سازمان سنجش به عنوان منابع کنکور ریاضی معرفی کرده است را آورده‌ایم. پیشنهاد می کنیم درباره “بودجه بندی دروس کنکور” و “ضرایب دروس کنکور ریاضی” نیز قبل از هرچیزی اطلاعات کافی به دست آورید.

اسم درس اسم کتاب پایه تحصیلی
ریاضیات ریاضی ۱ دهم
ریاضیات حسابان ۱ یازدهم
ریاضیات حسابان ۲ دوازدهم
ریاضیات هندسه ۱ دهم
ریاضیات هندسه ۲ یازدهم
ریاضیات هندسه ۳ دوازدهم
ریاضیات ریاضیات گسسته دوازدهم
ریاضیات آمار و احتمال یازدهم
فیزیک فیزیک ۱ دهم
فیزیک فیزیک ۲ یازدهم
فیزیک فیزیک ۳ دوازدهم
شیمی شیمی ۱ دهم
شیمی شیمی ۲ یازدهم
شیمی شیمی ۳ دوازدهم

با چشم باز منابع کنکور را انتخاب کن!

گفتیم انتخاب منبع نامناسب زمانتان را هدر می‌دهد و یک کتاب کمک درسی استاندارد و مناسب سطح‌تان، باعث پیشرفت چشم‌گیر شما می‌شود. حالا بر چه اساسی منابع کنکوری مناسبم را بشناسم و انتخاب کنم؟ یادتان باشد مهم‌ترین عامل در انتخاب منابع کمک درسی رشته ریاضی، سطح علمی داوطلب است و حتی اگر منبعی بسیار معروف و خوشنام باشد اما مناسب سطح‌تان نباشد، شما را از هدفتان دور خواهد کرد. قبل از خرید منابع کنکوری برای هر درسی، ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • من در این درس در چه سطحی قرار دارم؟
  • تا برگزاری کنکور چقدر فرصت دارم؟
  • آیا در این درس از پایه و اساس ضعف دارم؟
  • بیشتر حجم و کیفیت درسنامه برایم اهمیت دارد یا تنوع و تعداد تست‌ها؟

بهترین منابع حسابان کنکور ریاضی

حسابان شیرین‌ترین و قابل فهم‌ترین بخش درس ریاضیات است و اگر برای مطالعه این قسمت زمان کافی صرف کنید و از منبع مناسبی کمک بگیرید، می‌توانید روی سوالات این قسمت در کنکور سراسری حساب باز کنید. در ادامه لیستی از منابع منتخب رتبه برترها برای درس حسابان را آورده‌ایم:

برای خواندن مطالب آموزشی بیشتر به صفحه مقالات سر بزنید.

بهترین منابع کنکور ریاضی 1404
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است